Regulamin dla Pacjentów do korzystania z darmowego punktu dostępu do Internetu
Cel i Zakres stosowania
Regulamin bezprzewodowego dostępu do Internetu określa zasady korzystania z usługi dostępu do Internetu, świadczonej na rzecz Pacjentów przez NZOZ OPTIMED, a w szczególności ustala:
- Z urządzeń elektronicznych np. telefonu, tabletu można korzystać, o ile nie zakłócają one spokoju innym Pacjentom i nie wpływają negatywnie na proces leczenia.
- Z usługi może korzystać każda osoba przebywająca aktualnie w Poradni, zwana dalej Użytkownikiem.
- Osoby małoletnie mogą korzystać z usług wyłącznie pod opieką rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych.
- Użytkownik może uzyskać dostęp do sieci rozległej (Internetu) z wykorzystaniem własnego urządzenia wyposażonego w kartę sieci bezprzewodowej WiFi4. Logując się do hotspota użytkownik akceptuje regulamin. W przypadku braku akceptacji niniejszego Regulaminu, Użytkownik nie powinien łączyć się z hotspotem.
- Właścicielem, administratorem i dostawcą Sieci jest INTER-MEDIX Jacek S. Molicki, który ponosi opłaty związane z jej eksploatacją.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 sierpnia 2024r. i może zostać zmieniony bez uprzedzenia.
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej www.optimed.waw.pl oraz na rejestracji w poszczególnych oddziałach.
- Ze względów bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych, sieć do której pacjent uzyskuje dostęp jest wyizolowaną i niezależną siecią bezprzewodową, przez którą nie są przesyłane żadne dane medyczne.
Obowiązki Poradni
- W ramach udostępnionej Usługi, Poradnia dołoży wszelkich starań aby realizować Usługę na najwyższym poziomie.
- Poradnia zastrzega sobie możliwość przerw w działaniu hotspota ze względu na prace konserwacyjne i inne zdarzenia losowe.
- Dostęp do Internetu nie ma charakteru komercyjnego. Za korzystanie z sieci nie będzie pobierana opłata od Użytkownika.
- Mając na uwadze względy bezpieczeństwa i wydajności usługi dostępu do sieci Poradnia nie gwarantuje dostępności wszystkich usług sieciowych, aplikacyjnych i internetowych.
- Poradnia:
- nie gwarantuje stałej przepustowości łącza i innych jego parametrów.
- nie gwarantuje ciągłego pokrycia obiektu sygnałem radiowym.
- nie gwarantuje nieprzerwanego, poprawnego, niezakłóconego funkcjonowania sieci.
- Poradnia nie odpowiada za przerwy w dostępie do usługi WiFi oraz za warunki techniczne panujące w sieci, jak również za opóźnienia, które mogą mieć wpływ na rzeczywisty transfer (tj. na jakość transmisji i prędkość transmisji danych) do i z urządzenia Użytkownika, w tym powstałych wskutek prac konserwacyjnych, usterek technicznych i innych nieprzewidzianych zdarzeń losowych.
- Poradnia ma prawo bez zapowiedzi i bez uprzedzenia nakładać ograniczenia na czas połączenia, przepustowość łącza, limit przesyłanych danych oraz inne parametry związane z transmisją danych Sieci WiFi.
- Poradnia ma prawo do rejestrowania, kontrolowania i nadzorowania informacji lub danych w celu zapewnienia bezpieczeństwa lub dla celów niezbędnych do zarządzania siecią WiFi.
- Poradnia oraz osoby działające w jego imieniu i na jego zlecenie nie ponoszą odpowiedzialności za:
- warunki techniczne Sieci WiFi oraz opóźnienia w sieci Internet, które mogą mieć wpływ na rzeczywisty transfer do i z urządzenia Użytkownika,
- nieuprawnione użycie oprogramowania lub innych utworów będących przedmiotem ochrony własności intelektualnej treści dostępnych w Internecie,
- szkody wyrządzone przez oprogramowanie będące w posiadaniu Użytkownika ani za ewentualne szkody spowodowane bezpośrednio lub pośrednio przez to, że Użytkownik za pośrednictwem Sieci WiFi korzystał z Internetu,
- powstałe uszkodzenia urządzenia Użytkownika pracującego w Sieci WiFi.
Obowiązki Użytkownika
- Aby nawiązać połączenie należy dysponować urządzeniem wyposażonym w prawidłowo działający bezprzewodowy interfejs sieciowy standardu IEEE 802.11b lub 802.11g.
- W urządzeniu należy włączyć interfejs i wykryć dostępne sieci. Następnie należy wybrać sieć o nazwie (SSID) „OPTIMED”
- Użytkownik korzystając z Usługi zobowiązuje się do:
- Przestrzegania przepisów prawa;
- Nie rozpowszechniać nielegalnych treści;
- Przestrzegania ogólnie przyjętych zasad netykiety
- Nie rozpowszechniać wirusów komputerowych lub innych programów, plików i treści mogących uszkodzić sprzęt innych Użytkowników Sieci.
- Nie naruszać zabezpieczeń stosowanych w Sieci.
- Zalogowanie się do usługi hotspot oznacza jednocześnie akceptację niniejszego regulaminu.
- Użytkownik zobowiązuje się do nie wykonywania żadnych czynności mogących wpłynąć niekorzystnie na działanie urządzeń dostępowych lub urządzeń innych użytkowników.
- Użytkownik we własnym zakresie dba o bezpieczeństwo swoich danych.
Wyłączenie odpowiedzialności
- W przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, Poradnia zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zablokowania Usługi dla danego Użytkownika.
- Poradnia nie odpowiada za żadne dane przekazywane lub gromadzone przez Użytkownika.
- Poradnia zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń w zakresie możliwości korzystania z Usługi, wynikających z ochrony pracy sieci.
- Poradnia nie odpowiada za żadne szkody jakie może ponieść Użytkownik w związku z korzystaniem z Usługi.
Postanowienia końcowe
- Korzystanie z sieci punktów dostępowych w standardzie IEEE 802.11b/g odbywa się na wyłączne ryzyko i odpowiedzialność Użytkownika.
- Poradnia zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się ogólnie obowiązujące przepisy prawa.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i urządzeń elektronicznych.
Zasady korzystania z sieci Internet oraz urządzeń elektronicznych na terenie Miejskiej Przychodni Specjalistycznej w Toruniu:
- Dostęp do sieci Wi-Fi Miejskiej Przychodni Specjalistycznej jest zabezpieczony hasłem.
Nazwa sieci to „OPTIMED”, hasło to: „OKULISTYKA”.
- Sieć jest zabezpieczona przez treściami niebezpiecznymi.
- W przypadku zauważenia możliwości otwarcia stron zawierających treści niebezpieczne należy niezwłocznie to zgłosić personelowi lub bezpośrednio do Koordynatora ds. Ochrony Małoletnich w celu oznaczenia strony jako niebezpiecznej
- Z urządzeń elektronicznych np. telefonu, tabletu można korzystać, o ile nie zakłócają one spokoju innym Pacjentom i nie wpływają negatywnie na proces diagnostyczno-terapeutyczny.
- W przypadku zauważenia przez personel odtwarzania niebezpiecznych treści na urządzeniach prywatnych, fakt ten podlega zgłoszeniu rodzicowi/opiekunowi celem wdrożenia działań zapobiegawczych.
- W przypadku ciężkiego naruszenia cyberbezpieczeństwa powiadomiona zostanie Policja.
- Niedozwolone jest nagrywanie i utrwalanie wizerunku innych Pacjentów lub personelu medycznego bez ich wyraźnej zgody.